


Літній період у дошкільному закладі – можливість повністю присвятити роботу зберегаючим здоров’я технологіям. Під час підготовки до оздоровчого процесу педагогічний персонал розробляє маршрути прогулянок і екскурсій, поповнює картотеку рухливих ігор та корекційних вправ. Складається докладний план літньої оздоровчої роботи в ДНЗ. У ньому зазначаються основні моменти роботи з дітьми – загартувальні процедури, фізкультурні дозвілля, інтегровані заходи.
З чого починається літній сезон?
Влітку дошкільнята багато часу проводять на ділянці, на свіжому повітрі. Саме влітку діти отримують максимум вражень та позитивних емоцій – рухливі ігри, фізкультурні розваги, загартовуючі процедури, спортивні свята.
Мета оздоровчого періоду
В останні десятиліття в роботі з дошкільниками робиться акцент на здоров’язберігаючи технології.Програма оздоровчої роботи в ДНЗ – це тільки напрямок, в якому мають рухатися педагоги установи для отримання необхідного результату.
Основними цілями оздоровчої роботи є збереження, зміцнення здоров’я дітей (емоційного, фізичного, психічного). При цьому в роботі обов’язково слід враховувати індивідуальні особливості кожної дитини.
Фізкультурно-оздоровча робота в ДНЗ за ФГОС своєю основною метою ставить охорону, зміцнення фізичного здоров’я і психічного благополуччя дитини. Введення стандарту дозволяє бачити в перспективі результат роботи і прагнути до нього.
Завдання оздоровчого періоду
- Підвищення адаптаційних можливостей організму за допомогою різних форм загартовування.
- Формування позитивного емоційного настрою.
- Створення умов для самостійної рухової активності малюків.
- Вдосконалення фізичних функцій дитячого організму.
- Розвиток культури руху.
- Формування потреби у фізичних вправах, гігієнічних процедурах, здоровому способі життя.
Планування роботи з дітьми складається з декількох основних етапів:
- Діагностика здоров’я.
- Повноцінне харчування і питний режим (гігієна і естетика прийому їжі, правильний підбір меблів).
- Загартовуючі заходи (контрастне обливання ніг і рук, ходьба босоніж, стопотерапия, ранкова гімнастика, сольові доріжки).
- Профілактичні заходи (дихальна гімнастика, казкотерапія, гімнастика для очей, самомасаж).
- Корекційні заходи (фонетична ритміка, індивідуальні заняття з розвитку мовлення, дрібної моторики, дотику, соціально-побутове орієнтування).
- Вітамінізація (фіточай, кисневий коктейль, вітаміни).
- Робота з батьками.
План літньої оздоровчої роботи в ДНЗ не обходиться без фізкультурних, музичних, інтегрованих занять, свят і розваг. До них входять:
- фізкультурні заняття з валеологичними бесідами;
- ранкова гімнастика з музичним супроводом;
- індивідуальні ігри та вправи;
- фізкультурне дозвілля з батьками;
- коригуюча гімнастика після тихої години;
- інтегровані заняття на свіжому повітрі;
- спортивно-музичні свята.
Форми оздоровчої роботи в ДНЗ
Вся робота в дошкільному закладі зводиться до 3 основних блоків:
· Ініціатива дорослих – це спеціально організовані моменти, в яких дорослі виступають у ролі ведучих, а діти – ведених.
· Спільна діяльність дорослих і дітей – це наявність рівноправних взаємин, обопільне бажання взаємодії.
. Самостійна діяльність дітей – це спонтанне бажання в грі, творчості втілити вже відомі прийоми.
Кiлькiсть переглядiв: 1302