Про заклад

Дошклільний навчальний заклад №11 "Зірочка" діє з 1976 року, має типове приміщення, розрахований на 120 місць. В закладі функціонує 5 груп, з них 1 група ясельна, 4 групи дошкільного віку, в тому числі 1 логопедична група. Сьогодні садочок відвідує 108 дітей. Приміщення закладу розташоване на мальовничій території 1 га. , на території ростуть дерева, кущі, квіти.

Дошкільний навчальний заклад №11 "Зірочка" працює за програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років "Дитина". З урахуванням введення дошкільної освіти як обов’язкової нагальною стає проблема підготовки дітей до навчання у початкових класах. У зв’язку з цим суттєво доопрацьовано розділ «Наші старші діти», де натепер розміщено диференційований зміст навчально-виховної роботи для дітей 6 року життя та 7 року життя, що дає змогу вихователям варіювати зміст навчально-виховної роботи з урахуванням вікових особливостей 6-річних або 7 – річних дітей, які відвідують ці групи. Зміст цього розділу програми «Дитина» повністю узгоджений із програмами початкової школи та забезпечує взаємозв’язок змісту дошкільної та початкової освіти.

Також у програмі «ДИТИНА» було закладено з початку існування та посилено зараз спрямованість на розвиток індивідуальності дитини дошкільного віку, що відповідає сучасним тенденціям освіти взагалі та дошкільної освіти зокрема. Це відображено у вступі, принципах роботи за програмою, завданнях, змісті усіх розділів, показниках успішного розвитку дітей, що націлюють вихователя на формування цінностей, почуттів, урахування індивідуальних відмінностей дитини, розвиток її самоповаги, самооцінки, особистісних властивостей, тощо. Це відображено і у спеціально присвяченому цьому питанню підрозділі «Зростає особистість», де виокремлено базові особистісні властивості та окреслено основні чинники та засоби їх розвитку. Посилено представлення принципу індивідуального підходу до виховання і навчання дітей дошкільного віку, що більш детально розкривається у методичних рекомендаціях до програми. У вступі та змісті основних підрозділів (перш за все у розділі «Гра-джерело радості, мудрості і добра») закладено основи компетентнісного підходу, показано, яким чином ігрова діяльність як провідна має впливати на розвиток ключових компетенцій дитини. Крім цього, у «Показниках успішного розвитку дитини», що визначені до кожного з підрозділів, визначено, за якими ознаками вихователь може встановити результативність своєї роботи з дітьми.

Програмою "Дитина" передбачено здійснення інтегрованого підходу до навчально-виховної роботи з дітьми, оскільки у сформульованих завданнях, показниках успішного розвитку та інших рубриках показано, яка саме через зміст певного розділу відбувається оптимізація різних форм активності дітей, запропонованих у «Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні». Завдання роботи з дітьми по кожному розділу доповнено з урахуванням різних форм активності дітей – фізичної, пізнавальної, творчої, соціальної, мовленнєвої тощо.

Серед найважливіших доопрацювань, зроблених авторським колективом, слід відзначити розробку нового розділу «Діти раннього віку», в якому розкрито зміст роботи з дітьми від 2 до 3 років у такій же логічній послідовності окремих підрозділів, що і по інших вікових групах. Зміст інформації, представленої у даному розділі, ґрунтовно розкриває зміст виховання та навчання дітей вказаного віку, що забезпечуватиме цілісний гармонійний розвиток дітей третього року життя з урахуванням фізичної, комунікативно-мовленнєвої, пізнавальної, сенсорної, художньо-естетичної, математичної та інших сфер розвитку. На початку даного розділу окреслено основні характеристики психофізичного розвитку дітей третього року життя, сформульовані основні завдання виховної роботи. В розділі "Організація життєдіяльності дітей” даються рекомендації щодо орієнтовного режиму дня дітей в осінньо-зимовий та весняно-літній періоди як у дитячому садку, так і вдома. Визначено показники, за якими можна встановити успішність роботи вихователів. У відповідності до державних стандартів підготовки вихователів у програмі «ДИТИНА» виокремлено розділ «Дитина у довкіллі», де для кожної вікової групи представлено доопрацьований зміст ознайомлення дітей з соціальним та предметним довкіллям, що становить змістову основу і компетентність мовленнєвого розвитку дітей (знання конкретних життєвих фактів, уявлення про навколишню дійсність стимулюють мовленнєву діяльність, збагачують мовлення) та виступає джерелом збагачення ігрової діяльності дошкільників.

За тематичним принципом висвітлено пізнавальні (система знань про суспільство, Батьківщину, її державні символи, звичаї та традиції українського народу; практичні уміння діяти у предметному довкіллі), розвивальні (розвиток наукового світогляду, прагнення до активного пізнання предметного та соціального довкілля, особистісної культури в довкіллі, усвідомлення власного «Я», місця серед інших людей) та виховні завдання (виховання поміркованого і дбайливого ставлення до соціального і предметного довкілля та ін.). Крім цього, доопрацьовані матеріали до всіх інших вікових груп майже за усіма підрозділами та рубриками, що виділені у програмі.

Основний зміст доопрацювань – додана інформація сучасного характеру (оновлена тематика ігор, занять з дітьми, літературних творів, посилені теми «Совість», «Права дитини», «Батьківщина», «Сім’я», «Космос», «Київ-столиця України» та інші. Отже, суттєво доопрацьовано усі розділи програми з урахуванням сучасних тенденцій розвитку дошкільної освіти. У кожному розділі підсилено змістові лінії, які спрямовані на розвиток у дитини базових особистісних якостей, самооцінки, самоповаги й самосвідомості, розуміння прав та обов’язків, екологічної та валеологічної освіченості, творчості, становлення ціннісного ставлення до оточуючого середовища, людей, самого себе, діяльності.

У роботі з дітьми вихователі використовують нові інноваційні технології :

- "Здоровя зберігаючу технологію з використанням меду ";

- "Теорія розв'язання винахідницьких завдань" Г.Альтшуллера;

- методику розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання Ликової;

- методику вивчення англійської мови в дошкільному віці за Шкваріною;

- Технологію психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого з дитиною "РАДІСТЬ РОЗВИТКУ";

На базі ДНЗ №11 "Зірочка" розроблено, адаптовано та затверджено КОІПОПК м. Б.Церква до впровадження навчально-методичний посібник "Система навчально-виховної роботи за проектними технологіями в дошкільному закладі"

Фізкультурно-оздоровча робота проводиться систематично. На протязі року з дітьми всіх вікових груп проводиться ранкова гімнастика. Фізкультурні заняття, гімнастика пробудження, загартовуючи вправи, міні-масажі, аутотренінги та психогімнастики.

Впровадження освітньої розвиваючої технології "Психолого - педагогічне проектування взаємодії дорослого з дитиною "Радість розвитку"

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАДІ В СВОЇЙ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРУЄТЬСЯ :

- Конституцією України; - Державною національною програмою "Освіта"; - Програмою "Дошкільна освіта" (на період 1999 - 2012 р.); - Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту"; - Законом "Про охорону дитинства"; - Конвенцією про права дитини; - Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим постановою Кабінетів Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305; - законодавчими та нормативно-правовими актами; - рішеннями уповноважених органів, їх наказами; - програмно-методичними матеріалами Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту, Міністерства охорони здоров’я України; - власним Статутом; - завданнями, спланованими у річному плані роботи дошкільного навчального закладу на навчальний рік.

Кiлькiсть переглядiв: 215

Коментарi